Grunty i podkłady malarskie
Producent/dystrybutor
Maimeri Gesso Polycolor Nero czarne 500ml
Gesso Polycolor uniwersalny akrylowy grunt malarski
Gesso jest to swego rodzaju uszczelniacz zapobiegający nadmiernemu nasiąkaniu farb w malowaną powierzchnię i przesiąkaniu ich na wylot. Ma za zadanie zapewnić dobre przyleganie farby do porywanej nią powłoki, a także ma przedłużyć żywotność obrazu, rzeźb, obiektu i większości projektów artystycznych poprzez postawienie bariery ochronnej dla wilgoci, kurzu i promieni UV. Historycznie Gesso nazwę swą wywodzi z łacińskiej i greckiej nazwy gipsu oraz włoskiej nazwy kredy. Pierwotnie był to podkład do powlekania wszelkich podłoży warstwą chłonną, której wymagały wszystkie tradycyjne wodne i olejne techniki malarskie. I właśnie ta tradycyjna mieszanka kleju zwierzęcego lub roślinnego, kredy, gipsu, białego pigmentu i opcjonalnie oleju lnianego ( dla uelastycznienia) nie nadaje się do współpracy z modnymi obecnie farbami najnowszej generacji. Nowoczesne techniki malarskie posługujące się nietradycyjnymi mediami i farbami w większości opartymi na polimerach wymagają od podłoża dużo większej elastyczności. By sprostać niekonwencjonalnym technikom i innowacyjnym mediom zostało stworzone Gesso akrylowe. Jego spoiwem jest wodna dyspersja żywicy akrylowej, a zawieszony w niej biały pigment i wypełniacz (kreda, krzemionka) powoduje, że wspólnie tworzą miękką, trwałą, elastyczną i niechłonna powierzchnię. Gesso akrylowe jest farbą podkładową, którą można nanosić każdym narzędziem malarskim (tj.: gąbka, pędzel, wałek, szpachla) na każdą powierzchnię. Schnie, wyrównując chropowatość pokrywanej powierzchni, nie zostawiając śladów narzędzia. Jest gęsta. Wystarcza jedna warstwa, ale może być zastosowana wielowarstwowo i szlifowana powierzchniowo dla zapewnienia końcowo idealnej gładzi. Po wyschnięciu jest wodoodporna i nieodwracalna. Obecność polimeru akrylowego (zapewniającego elastyczność i niewchłanialność) sprawia, że Gesso akrylowe jest niekompatybilne z mediami wymagającymi chłonności podłoża (np.tempera jajeczna). Niedopasowanie wzajemnych elastyczności może też spowodować z czasem rozwarstwienie się tradycyjnych farb olejnych użytych na zagruntowanym akrylowym podkładem płótnie. Producenci zapewniają, że nowoczesne polimerowe grunty malarskie są uniwersalne, skonstruowane, tak że można nanosić na nie wszystkie, bez wyjątku rodzaje farb. Jak jest w istocie - czas pokaże. Jeśli nie zależy Ci na wiekopomności dzieła - nie czuj niepokoju!
Cechy produktu
- Farba podkładowa do wszystkich powierzchni odtłuszczonych chłonnych i niechłonnych (drewno, płótno karton, papier, gips, metal, szkło, tworzywa sztuczne, glinki samoutwardzalna)
- Na bazie wody
- Wodorozcienczalna
- Spoiwem jest polimer akrylowy
- Kolor czarny
- Silnie kryje
- Schnie w zależności od grubości warstwy
- Po wyschnięciu trwała i nieodwracalna
- Sucha tworzy mocną elastyczną powłokę
- Przy nakładaniu warstwowo zapewnić każdej warstwie całkowite wyschnięcie
- Niweluje chłonność wyjściowego podłoża
- Ma doskonałą przyczepność, zwiększając jednocześnie przyczepność farby do swojej powłoki
- Współpracuje ze wszystkimi farbami akrylowymi i winylowymi, i ze wszystkimi mediami do techniki akrylowej
- Da się nakładać każdym malarskim narzędziem
- Po pracy narzędzia szybko umyć wodą
- Dobrze wymieszać przed aplikacją
- Niezastąpiona w warsztacie każdego artysty profesjonalnego, amatora, hobbysty i twórcy rzemiosła artystycznego
Producenci proponują różne kolory gruntu ( biały, kość słoniowa ). Dostępne są też malarskie podkłady całkowicie transparentne niezastąpione do prac na szkle i papierze. Sklep Tuluz ma w swojej ofercie również Gesso w spreju przydające się do pokrywania szczelin, zakamarków i wszystkich miejsc trudno dostępnych. Polecamy także grunty dedykowane stricte do farb olejnych, do profesjonalnych farb do aerografów i z przeznaczeniem głównie do prac konserwatorskich w formie proszku kredowego, do samodzielnego przyrządzania. Gdy jesteś artystą niecierpliwym, potrzebującym skrócić czas realizacji projektu, albo po prostu twórcą chcącym uniknąć mitręgi samodzielnego przygotowania podobrazia, skorzystaj z możliwości kupienia gotowego już, zagruntowanego, naciągniętego na blejtram płótna, gotowego płytowego podobrazia lub zagruntowanego płótna na metry. Te dwie ostatnie opcje są dostępne w naszym sklepie tylko stacjonarnie.
Dostępność: Na wyczerpaniu
Wysyłka w: 2 do 4 dni
Maimeri Polycolor Gesso białe od 500ml.
Gesso Polycolor uniwersalny akrylowy grunt malarski
Gesso jest to swego rodzaju uszczelniacz zapobiegający nadmiernemu nasiąkaniu farb w malowaną powierzchnię i przesiąkaniu ich na wylot. Ma za zadanie zapewnić dobre przyleganie farby do porywanej nią powłoki, a także ma przedłużyć żywotność obrazu, rzeźb, obiektu i większości projektów artystycznych poprzez postawienie bariery ochronnej dla wilgoci, kurzu i promieni UV. Historycznie Gesso nazwę swą wywodzi z łacińskiej i greckiej nazwy gipsu oraz włoskiej nazwy kredy. Pierwotnie był to podkład do powlekania wszelkich podłoży warstwą chłonną, której wymagały wszystkie tradycyjne wodne i olejne techniki malarskie. I właśnie ta tradycyjna mieszanka kleju zwierzęcego lub roślinnego, kredy, gipsu, białego pigmentu i opcjonalnie oleju lnianego ( dla uelastycznienia) nie nadaje się do współpracy z modnymi obecnie farbami najnowszej generacji. Nowoczesne techniki malarskie posługujące się nietradycyjnymi mediami i farbami w większości opartymi na polimerach wymagają od podłoża dużo większej elastyczności. By sprostać niekonwencjonalnym technikom i innowacyjnym mediom zostało stworzone Gesso akrylowe. Jego spoiwem jest wodna dyspersja żywicy akrylowej, a zawieszony w niej biały pigment i wypełniacz (kreda, krzemionka) powoduje, że wspólnie tworzą miękką, trwałą, elastyczną i niechłonna powierzchnię. Gesso akrylowe jest farbą podkładową, którą można nanosić każdym narzędziem malarskim (tj.: gąbka, pędzel, wałek, szpachla) na każdą powierzchnię. Schnie, wyrównując chropowatość pokrywanej powierzchni, nie zostawiając śladów narzędzia. Jest gęsta. Wystarcza jedna warstwa, ale może być zastosowana wielowarstwowo i szlifowana powierzchniowo dla zapewnienia końcowo idealnej gładzi. Po wyschnięciu jest wodoodporna i nieodwracalna. Obecność polimeru akrylowego (zapewniającego elastyczność i niewchłanialność) sprawia, że Gesso akrylowe jest niekompatybilne z mediami wymagającymi chłonności podłoża (np.tempera jajeczna). Niedopasowanie wzajemnych elastyczności może też spowodować z czasem rozwarstwienie się tradycyjnych farb olejnych użytych na zagruntowanym akrylowym podkładem płótnie. Producenci zapewniają, że nowoczesne polimerowe grunty malarskie są uniwersalne, skonstruowane, tak że można nanosić na nie wszystkie, bez wyjątku rodzaje farb. Jak jest w istocie - czas pokaże. Jeśli nie zależy Ci na wiekopomności dzieła - nie czuj niepokoju!
Cechy produktu
- Farba podkładowa do wszystkich powierzchni odtłuszczonych chłonnych i niechłonnych (drewno, płótno karton, papier, gips, metal, szkło, tworzywa sztuczne, glinki samoutwardzalna)
- Na bazie wody
- Wodorozcienczalna
- Spoiwem jest polimer akrylowy
- Kolor biały - nie żółknie
- Silnie kryje
- Schnie w zależności od grubości warstwy
- Po wyschnięciu trwała i nieodwracalna
- Sucha tworzy mocną elastyczną powłokę
- Przy nakładaniu warstwowo zapewnić każdej warstwie całkowite wyschnięcie
- Niweluje chłonność wyjściowego podłoża
- Ma doskonałą przyczepność, zwiększając jednocześnie przyczepność farby do swojej powłoki
- W celu usztywnienia ( np.papieru ) może być naniesiona cienką warstwą w rozcieńczeniu(do25% wody)
- Grunt jasny można barwić w masie
- Współpracuje ze wszystkimi farbami akrylowymi i winylowymi, i ze wszystkimi mediami do techniki akrylowej
- Da się nakładać każdym malarskim narzędziem
- Po pracy narzędzia szybko umyć wodą
- Dobrze wymieszać przed aplikacją
- Niezastąpiona w warsztacie każdego artysty profesjonalnego, amatora, hobbysty i twórcy rzemiosła artystycznego
Grunt Polycolor Gesso może być barwiony w masie, ale też można wybrać kolor Gesso zaproponowany przez producenta (np. czarny, kość słoniowa). Dostępne są też malarskie podkłady całkowicie transparentne niezastąpione do prac na szkle i papierze. Sklep Tuluz ma w swojej ofercie również Gesso w spreju przydające się do pokrywania szczelin, zakamarków i wszystkich miejsc trudno dostępnych. Polecamy także grunty dedykowane stricte do farb olejnych, do profesjonalnych farb do aerografów i z przeznaczeniem głównie do prac konserwatorskich w formie proszku kredowego, do samodzielnego przyrządzania. Gdy jesteś artystą niecierpliwym, potrzebującym skrócić czas realizacji projektu, albo po prostu twórcą chcącym uniknąć mitręgi samodzielnego przygotowania podobrazia, skorzystaj z możliwości kupienia gotowego już, zagruntowanego, naciągniętego na blejtram płótna, gotowego płytowego podobrazia lub zagruntowanego płótna na metry. Te dwie ostatnie opcje są dostępne w naszym sklepie tylko stacjonarnie.
Dostępność: Na wyczerpaniu
Wysyłka w: 2 do 4 dni
Ghiant Gesso H2O białe spray 400 ml
Gesso H2O Ghiant Waterbased Primer wodny uniwersalny biały podkład malarski w aerozolu
Gesso jest to swego rodzaju uszczelniacz zapobiegający nadmiernemu nasiąkaniu farb w malowaną powierzchnię i przesiąkaniu ich na wylot. Ma za zadanie zapewnić dobre przyleganie farby do porywanej nią powłoki, a także ma przedłużyć żywotność obrazu, rzeźb, obiektu i większości projektów artystycznych poprzez postawienie bariery ochronnej dla wilgoci, kurzu i promieni UV. Historycznie Gesso nazwę swą wywodzi z łacińskiej i greckiej nazwy gipsu oraz włoskiej nazwy kredy. Pierwotnie był to podkład do powlekania wszelkich podłoży warstwą chłonną, której wymagały wszystkie tradycyjne wodne i olejne techniki malarskie. I właśnie ta tradycyjna mieszanka kleju zwierzęcego lub roślinnego, kredy, gipsu, białego pigmentu i opcjonalnie oleju lnianego ( dla uelastycznienia) nie nadaje się do współpracy z modnymi obecnie farbami najnowszej generacji. Nowoczesne techniki malarskie posługujące się nietradycyjnymi mediami i farbami w większości opartymi na polimerach wymagają od podłoża dużo większej elastyczności. By sprostać niekonwencjonalnym technikom i innowacyjnym mediom zostało stworzone Gesso akrylowe. Jego spoiwem jest wodna dyspersja żywicy akrylowej, a zawieszony w niej biały pigment i wypełniacz (kreda, krzemionka) powoduje, że wspólnie tworzą miękką, trwałą, elastyczną i niechłonną powierzchnię. Gesso H2O belgijskiej firmy Ghiant ma postać farby w aerozolu. Nakłada się ją cienkimi warstwami (spryskując na krzyż z odległości 20cm), zachowując przerwę 2h czasu schnięcia pomiędzy warstwami. Bezkwasowy i pozbawiony większości rozpuszczalników (używanych do podawania farby w spreju) podkład na bazie wody, schnie całkowicie w ciągu 24h. Doskonały produkt do szybkiego i wygodnego pokrywania trudno dostępnych miejsc. Dobrze sprawuje się (mocno kryje) nałożony trzema warstwami. Belgijski producent rekomenduje ten grunt jako kompatybilny (do wszystkich odtłuszczonych powierzchni) z farbami akrylowymi, olejnymi i alkidowymi (nowoczesne szybkoschnące farby olejne).
Cechy produktu
- Farba podkładowa do wszystkich powierzchni odtłuszczonych chłonnych i niechłonnych (drewno, płótno karton, papier, gips, metal, szkło, tworzywa sztuczne, glinki samoutwardzalna)
- Na bazie wody
- Bezkwasowy
- Gotowy do użycia
- Nie należy go rozcieńczać i nie wolno go mieszać i olejem i terpentyną
- Kolor biały - nie żółknie
- Zawiera 90% mniej rozpuszczalników i 35% mniej lotnych związków organicznych niż zwykłe aerozole
- Matowy po wyschnięciu
- Mocno kryjący (3 warstwy)
- Schnie całkowicie po 24h
- Spryskiwać cienkimi warstwami z odległości ok.20cm
- Zachować 2h czasu suszenia każdej warstwy
- Kompatybilny z gwaszami, temperami z farbami akrylowymi, olejnymi i alkidowymi
- Ma doskonałą przyczepność
- Tworzy ziarnistą powłokę ułatwiającą przyleganie farb
- Idealny do gruntowania trudno dostępnych miejsc
- Do zabezpieczenia tektury przed nadmiernym wchłanianiem farb wystarczy jedna cienka warstwa
- Unikać pracy w wilgotnym otoczeniu
- Dobrze wstrząsnąć przed użyciem
- Zachowywać ostrożność taką jak przy pracy ze wszystkimi aerozolami
- Chronić oczy
- Produkt łatwopalny
Wodny primer w aerozolu Ghiant H2O jest gruntem gotowym do użycia i nie należy go rozcieńczać i mieszać z olejem i terpentyną. Sklep Tuluz ma w swojej ofercie wiele podkładów malarskich w klasycznej postaci farby. Są one dostępne w wersji transparentnej a także w trzech kolorach (biel, ivory, czerń). Polecamy także grunty dedykowane stricte do farb olejnych, do profesjonalnych farb do aerografów i z przeznaczeniem głównie do prac konserwatorskich w formie proszku kredowego, do samodzielnego przyrządzania. Gdy jesteś artystą niecierpliwym, potrzebującym skrócić czas realizacji projektu, albo po prostu twórcą chcącym uniknąć mitręgi samodzielnego przygotowania podobrazia, skorzystaj z możliwości kupienia gotowego już, zagruntowanego, naciągniętego na blejtram płótna, gotowego płytowego podobrazia lub zagruntowanego płótna na metry. Te dwie ostatnie opcje są dostępne w naszym sklepie tylko stacjonarnie.
Dostępność: Na wyczerpaniu
Wysyłka w: 2 do 4 dni
Talens Gesso Universal Primer 1000 ml
Talens Gesso uniwersalny akrylowy grunt malarski
Gesso jest to swego rodzaju uszczelniacz zapobiegający nadmiernemu nasiąkaniu farb w malowaną powierzchnię i przesiąkaniu ich na wylot. Ma za zadanie zapewnić dobre przyleganie farby do porywanej nią powłoki, a także ma przedłużyć żywotność obrazu, rzeźb, obiektu i większości projektów artystycznych poprzez postawienie bariery ochronnej dla wilgoci, kurzu i promieni UV. Historycznie Gesso nazwę swą wywodzi z łacińskiej i greckiej nazwy gipsu oraz włoskiej nazwy kredy. Pierwotnie był to podkład do powlekania wszelkich podłoży warstwą chłonną, której wymagały wszystkie tradycyjne wodne i olejne techniki malarskie. I właśnie ta tradycyjna mieszanka kleju zwierzęcego lub roślinnego, kredy, gipsu, białego pigmentu i opcjonalnie oleju lnianego ( dla uelastycznienia) nie nadaje się do współpracy z modnymi obecnie farbami najnowszej generacji. Nowoczesne techniki malarskie posługujące się nietradycyjnymi mediami i farbami w większości opartymi na polimerach wymagają od podłoża dużo większej elastyczności. By sprostać niekonwencjonalnym technikom i innowacyjnym mediom zostało stworzone Gesso akrylowe. Jego spoiwem jest wodna dyspersja żywicy akrylowej, a zawieszony w niej biały pigment i wypełniacz (kreda, krzemionka) powoduje, że wspólnie tworzą miękką, trwałą, elastyczną i niechłonna powierzchnię. Gesso akrylowe jest farbą podkładową, którą można nanosić każdym narzędziem malarskim (tj.: gąbka, pędzel, wałek, szpachla) na każdą powierzchnię. Schnie, wyrównując chropowatość pokrywanej powierzchni, nie zostawiając śladów narzędzia. Jest gęsta. Wystarcza jedna warstwa, ale może być zastosowana wielowarstwowo i szlifowana powierzchniowo dla zapewnienia końcowo idealnej gładzi. Po wyschnięciu jest wodoodporna i nieodwracalna. Obecność polimeru akrylowego (zapewniającego elastyczność i niewchłanialność) sprawia, że Gesso akrylowe jest niekompatybilne z mediami wymagającymi chłonności podłoża (np.tempera jajeczna). Niedopasowanie wzajemnych elastyczności może też spowodować z czasem rozwarstwienie się tradycyjnych farb olejnych użytych na zagruntowanym akrylowym podkładem płótnie. Producenci zapewniają, że nowoczesne polimerowe grunty malarskie są uniwersalne, skonstruowane, tak że można nanosić na nie wszystkie, bez wyjątku rodzaje farb. Jak jest w istocie - czas pokaże. Jeśli nie zależy Ci na wiekopomności dzieła - nie czuj niepokoju!
Cechy produktu
- Farba podkładowa do wszystkich powierzchni odtłuszczonych chłonnych i niechłonnych (drewno, płótno karton, papier, gips, metal, szkło, tworzywa sztuczne, glinki samoutwardzalna)
- Na bazie wody
- Wodorozcienczalna
- Spoiwem jest polimer akrylowy
- Kolor biały - nie żółknie
- Silnie kryje
- Schnie w zależności od grubości warstwy do kilku godzin
- Po wyschnięciu trwała i nieodwracalna
- Sucha tworzy mocną elastyczną powłokę
- Przy nakładaniu warstwowo zapewnić każdej warstwie całkowite wyschnięcie
- Nie jest odpowiedni do użycia z farbami rozcieńczalnymi alkoholem i octanem
- Niweluje chłonność wyjściowego podłoża
- Ma doskonałą przyczepność, zwiększając jednocześnie przyczepność farby do swojej powłoki
- W celu usztywnienia ( np.papieru ) może być naniesiona cienką warstwą w rozcieńczeniu(do25% wody)
- Grunt jasny można barwić w masie
- Współpracuje ze wszystkimi farbami akrylowymi i winylowymi, i ze wszystkimi mediami do techniki akrylowej
- Da się nakładać każdym malarskim narzędziem
- Po pracy narzędzia szybko umyć wodą
- Dobrze wymieszać przed aplikacją
- Niezastąpiona w warsztacie każdego artysty profesjonalnego, amatora, hobbysty i twórcy rzemiosła artystycznego
Talens 1001 Gesso może być barwione w masie. Można też wybrać gesso w innych kolorach (czarny, kość słoniowa) proponowane przez innych producentów. Dostępne są też malarskie podkłady całkowicie transparentne niezastąpione do prac na szkle i papierze. Sklep Tuluz ma w swojej ofercie również Gesso w spreju przydające się do pokrywania szczelin, zakamarków i wszystkich miejsc trudno dostępnych. Polecamy także grunty dedykowane stricte do farb olejnych, do profesjonalnych farb do aerografów i z przeznaczeniem głównie do prac konserwatorskich w formie proszku kredowego, do samodzielnego przyrządzania. Gdy jesteś artystą niecierpliwym, potrzebującym skrócić czas realizacji projektu, albo po prostu twórcą chcącym uniknąć mitręgi samodzielnego przygotowania podobrazia, skorzystaj z możliwości kupienia gotowego już, zagruntowanego, naciągniętego na blejtram płótna, gotowego płytowego podobrazia lub zagruntowanego płótna na metry. Te dwie ostatnie opcje są dostępne w naszym sklepie tylko stacjonarnie.
Dostępność: Na wyczerpaniu
Wysyłka w: 2 do 4 dni
Talens 101 biała farba podkładowa do farb olejnych 150 ml
Talens 101 Underpainting White szybkoschnące podłoże pod farbę olejną
Ta farba podkładowa przeznaczona do pracy techniką olejną jest w istocie nowoczesną farbą alkidową. Szybko schnie. Ma kilka funkcji: gruntuje, nadaje się na podmalówki, mieszana z farbą olejną (rozbielając ją), o połowę przyśpiesza jej czas schnięcia, a także nakładana grubą warstwą (we wczesnym stadium) służy tworzeniu tekstur i reliefów. Spoiwem jest żywica aklidowa z zawieszonym w niej tlenkiem tytanu, zmieszana z białym spirytusem (White Spirit) i olejem roślinnym. To formuła zwiększająca parametry wysychania, elastyczności i trwałości klasycznych olejnych farb. Farbę Talens 101 Underpainting White można rozcieńczać terpentyną i benzyną lakową (White Spirit). Można ją kłaść bezpośrednio pod farbę lub na gotowy już grunt (np.akrylowy). Gdy planujemy nakładanie grubych faktur i reliefów czas schnięcia może wydłużyć się do 3 dni.
Cechy produktu
- Dyspersja żywicy alkidowej, tlenek tytanu, biały spirytus, olej roślinny
- Biała - nie żółknie
- Rozcieńczalna - White Spirit (benzyna lakowa) i terpentyna
- Schnie od 1 do 3 dni w zależności od grubości warstw
- Zaschnięta połyskuje satynowo
- Do stosowania na gesso lub bezpośrednio pod farby olejne
- Może być mieszana z farbą i kładziona na warstwę sykatywy
- Redukuje czas schnięcia farb olejnych
- Do wykonywania szybkoschnących tekstur i reliefowych podkładów pod farby olejne
- Narzędzia czyścić terpentyną i white spirit
- Łatwopalna
Stosowana jako podkład, wysycha z satynowym połyskiem, nie żółknąc. Jest wytrzymałym, elastycznym podłożem pod oleje, a redukcja czasu ich schnięcia (gdy stosujemy 101 Underpainting White rozbielająco) jest niezwykle użyteczna, skracając proces twórczy. Sklep Tuluz poleca Państwu ten produkt.
Dostępność: Na wyczerpaniu
Wysyłka w: 2 do 4 dni
Maimeri Gesso Acrilico białe od 200 ml
Gesso Acrilico uniwersalny akrylowy grunt malarski
Gesso jest to swego rodzaju uszczelniacz zapobiegający nadmiernemu nasiąkaniu farb w malowaną powierzchnię i przesiąkaniu ich na wylot. Ma za zadanie zapewnić dobre przyleganie farby do porywanej nią powłoki, a także ma przedłużyć żywotność obrazu, rzeźb, obiektu i większości projektów artystycznych poprzez postawienie bariery ochronnej dla wilgoci, kurzu i promieni UV. Historycznie Gesso nazwę swą wywodzi z łacińskiej i greckiej nazwy gipsu oraz włoskiej nazwy kredy. Pierwotnie był to podkład do powlekania wszelkich podłoży warstwą chłonną, której wymagały wszystkie tradycyjne wodne i olejne techniki malarskie. I właśnie ta tradycyjna mieszanka kleju zwierzęcego lub roślinnego, kredy, gipsu, białego pigmentu i opcjonalnie oleju lnianego ( dla uelastycznienia) nie nadaje się do współpracy z modnymi obecnie farbami najnowszej generacji. Nowoczesne techniki malarskie posługujące się nietradycyjnymi mediami i farbami w większości opartymi na polimerach wymagają od podłoża dużo większej elastyczności. By sprostać niekonwencjonalnym technikom i innowacyjnym mediom zostało stworzone Gesso akrylowe. Jego spoiwem jest wodna dyspersja żywicy akrylowej, a zawieszony w niej biały pigment i wypełniacz (kreda, krzemionka) powoduje, że wspólnie tworzą miękką, trwałą, elastyczną i niechłonna powierzchnię. Gesso akrylowe jest farbą podkładową, którą można nanosić każdym narzędziem malarskim (tj.: gąbka, pędzel, wałek, szpachla) na każdą powierzchnię. Schnie, wyrównując chropowatość pokrywanej powierzchni, nie zostawiając śladów narzędzia. Jest gęsta. Wystarcza jedna warstwa, ale może być zastosowana wielowarstwowo i szlifowana powierzchniowo dla zapewnienia końcowo idealnej gładzi. Po wyschnięciu jest wodoodporna i nieodwracalna. Obecność polimeru akrylowego (zapewniającego elastyczność i niewchłanialność) sprawia, że Gesso akrylowe jest niekompatybilne z mediami wymagającymi chłonności podłoża (np.tempera jajeczna). Niedopasowanie wzajemnych elastyczności może też spowodować z czasem rozwarstwienie się tradycyjnych farb olejnych użytych na zagruntowanym akrylowym podkładem płótnie. Producenci zapewniają, że nowoczesne polimerowe grunty malarskie są uniwersalne, skonstruowane, tak że można nanosić na nie wszystkie, bez wyjątku rodzaje farb. Jak jest w istocie - czas pokaże. Jeśli nie zależy Ci na wiekopomności dzieła - nie czuj niepokoju!
Cechy produktu
- Farba podkładowa do wszystkich powierzchni odtłuszczonych chłonnych i niechłonnych (drewno, płótno karton, papier, gips, metal, szkło, tworzywa sztuczne, glinki samoutwardzalna)
- Na bazie wody
- Wodorozcienczalna
- Spoiwem jest polimer akrylowy
- Kolor biały - nie żółknie
- Luźna konsystencja
- Schnie w zależności od grubości warstwy ( 30min )
- Po wyschnięciu trwała i nieodwracalna
- Sucha tworzy mocną elastyczną powłokę
- Przy nakładaniu warstwowo zapewnić każdej warstwie całkowite wyschnięcie
- Niweluje chłonność wyjściowego podłoża
- Ma doskonałą przyczepność, zwiększając jednocześnie przyczepność farby do swojej powłoki
- W celu usztywnienia ( np.papieru ) może być naniesiona cienką warstwą w rozcieńczeniu(do25% wody)
- Grunt jasny można barwić w masie
- Współpracuje ze wszystkimi farbami akrylowymi i winylowymi, i ze wszystkimi mediami do techniki akrylowej
- Da się nakładać każdym malarskim narzędziem
- Po pracy narzędzia szybko umyć wodą
- Dobrze wymieszać przed aplikacją
- Niezastąpiona w warsztacie każdego artysty profesjonalnego, amatora, hobbysty i twórcy rzemiosła artystycznego
Jasne Gesso może być barwione w masie, ale też można wybrać inne Gesso proponowane przez producentów (np. czarny, kość słoniowa). Dostępne są też malarskie podkłady całkowicie transparentne niezastąpione do prac na szkle i papierze. Sklep Tuluz ma w swojej ofercie również Gesso w spreju przydające się do pokrywania szczelin, zakamarków i wszystkich miejsc trudno dostępnych. Polecamy także grunty dedykowane stricte do farb olejnych, do profesjonalnych farb do aerografów i z przeznaczeniem głównie do prac konserwatorskich w formie proszku kredowego, do samodzielnego przyrządzania. Gdy jesteś artystą niecierpliwym, potrzebującym skrócić czas realizacji projektu, albo po prostu twórcą chcącym uniknąć mitręgi samodzielnego przygotowania podobrazia, skorzystaj z możliwości kupienia gotowego już, zagruntowanego, naciągniętego na blejtram płótna, gotowego płytowego podobrazia lub zagruntowanego płótna na metry. Te dwie ostatnie opcje są dostępne w naszym sklepie tylko stacjonarnie.
Dostępność: Na wyczerpaniu
Wysyłka w: 2 do 4 dni
Kaltkreidegrudpulver grunt kredowy w proszku 500 g
Kaltkreidegrundpulver podkład kredowy w proszku do samodzielnego sporządzania zaprawy na zimno.
Grunt Kaltkreidegrundpulver po dodaniu wody destylowanej jest gotowym do użycia podkładem kredowym w proszku do sporządzania zaprawy pod złocenia. Jego zaletą jest trwałość i łatwość przechowywania. Nowe, nierozpoczęte opakowanie dobrze znosi temperaturę poniżej 0 stopni Cesjusza (transport). Otwarty pojemnik z proszkiem długo nadaje się do użycia - nie psuje się. Wymieszaną gotową masę należy trzymać w zamkniętym pojemniku i użyć niedługo po sporządzeniu. Mocną stroną Kaltkreidegrundpulver jest dozowanie zgodne z wymaganiami. Grunt kredowy w postaci proszku daje możliwość sporządzania tylko takiej ilości mieszanki, ile każdorazowo nam jej potrzeba. Kaltkreidegrundpulver nie wymaga stosowania klejów. Proszek wsypuje się do wody destylowanej w proporcji: 1,5 do 1 tzn.: 15 gramów proszku należy rozmieszać w 10 gramach wody destylowanej. Starannie, mieszając nie dopuścić do powstania pęcherzyków powietrza. Odstawić mieszankę na 20 min, dając jej "odpocząć". Po tym czasie lekko przemieszać. Jeśli masa jest za rzadka można dosypać jeszcze trochę proszku. Gęstość ustalamy indywidualnie, pamiętając o smarowności (masę nakładamy miękkim pędzlem z włosia). Grunt kładziemy warstwowo pamiętając, że każda warstwa musi być sucha przed nałożeniem następnej. Gatunek drewna dyktuje, ile warstw ma być docelowo. Pierwsze przepolerowanie (papierem ściernym o grubości ziarna 220-240) zaleca się dopiero po położeniu 2 do 3 warstw. Piąta i szósta warstwa końcowo powinna być szlifowana papierem o ziarnistości 320. Staranność w równomiernym rozprowadzeniu warstw masy zaowocuje mniejszą potrzebą dokładnego polerowania i gładszą powierzchnią dla warstwy nośnej dla płatków złota.
- Do użytku w pomieszczeniach
- Chronić przed wilgocią
- Nie zostawiać w zasięgu dzieci
- Nie dopuszczać do przedostania się produktu do kanalizacji, gleby i wód gruntowych
- Nie wdychać pyłu
- Chronić oczy
- Przechowywać w suchym i chłodnym miejscu
- Akrylowy grunt kredowy w proszku do samodzielnego sporządzania jest produktem do użytku profesjonalnego
- Do produktu dołączona jest szczegółowa instrukcja
Kaltkreidegrundpulver został opracowany specjalnie z myślą o tych, którzy nie mają doświadczenia w technice złocenia na pulment, technice wymagającej pewnej wiedzy, umiejętności i praktyki. Grunt kredowy w proszku do użycia na zimno jest trwały, wygodny w przechowywaniu, prosty w obróbce i aplikowaniu, i skraca czas pracy doskonale, przygotowując powłokę pod pulment. Sklep Tuluz poleca Państwu ten produkt.
Dostępność: Brak towaru
LeFranc & Bourgeois Gesso grunt akrylowy biały od 500ml.
Gesso LeFranc & Bourgeois uniwersalny akrylowy grunt malarski
Gesso jest to swego rodzaju uszczelniacz zapobiegający nadmiernemu nasiąkaniu farb w malowaną powierzchnię i przesiąkaniu ich na wylot. Ma za zadanie zapewnić dobre przyleganie farby do porywanej nią powłoki, a także ma przedłużyć żywotność obrazu, rzeźb, obiektu i większości projektów artystycznych poprzez postawienie bariery ochronnej dla wilgoci, kurzu i promieni UV. Historycznie Gesso nazwę swą wywodzi z łacińskiej i greckiej nazwy gipsu oraz włoskiej nazwy kredy. Pierwotnie był to podkład do powlekania wszelkich podłoży warstwą chłonną, której wymagały wszystkie tradycyjne wodne i olejne techniki malarskie. I właśnie ta tradycyjna mieszanka kleju zwierzęcego lub roślinnego, kredy, gipsu, białego pigmentu i opcjonalnie oleju lnianego ( dla uelastycznienia) nie nadaje się do współpracy z modnymi obecnie farbami najnowszej generacji. Nowoczesne techniki malarskie posługujące się nietradycyjnymi mediami i farbami w większości opartymi na polimerach wymagają od podłoża dużo większej elastyczności. By sprostać niekonwencjonalnym technikom i innowacyjnym mediom zostało stworzone Gesso akrylowe. Jego spoiwem jest wodna dyspersja żywicy akrylowej, a zawieszony w niej biały pigment i wypełniacz (kreda, krzemionka) powoduje, że wspólnie tworzą miękką, trwałą, elastyczną i niechłonna powierzchnię. Gesso akrylowe jest farbą podkładową, którą można nanosić każdym narzędziem malarskim (tj.: gąbka, pędzel, wałek, szpachla) na każdą powierzchnię. Schnie, wyrównując chropowatość pokrywanej powierzchni, nie zostawiając śladów narzędzia. Jest gęsta. Wystarcza jedna warstwa, ale może być zastosowana wielowarstwowo i szlifowana powierzchniowo dla zapewnienia końcowo idealnej gładzi. Po wyschnięciu jest wodoodporna i nieodwracalna. Obecność polimeru akrylowego (zapewniającego elastyczność i niewchłanialność) sprawia, że Gesso akrylowe jest niekompatybilne z mediami wymagającymi chłonności podłoża (np.tempera jajeczna). Niedopasowanie wzajemnych elastyczności może też spowodować z czasem rozwarstwienie się tradycyjnych farb olejnych użytych na zagruntowanym akrylowym podkładem płótnie. Producenci zapewniają, że nowoczesne polimerowe grunty malarskie są uniwersalne, skonstruowane, tak że można nanosić na nie wszystkie, bez wyjątku rodzaje farb. Jak jest w istocie - czas pokaże. Jeśli nie zależy Ci na wiekopomności dzieła - nie czuj niepokoju!
Cechy produktu
- Farba podkładowa do wszystkich powierzchni odtłuszczonych chłonnych i niechłonnych (drewno, płótno karton, papier, gips, metal, szkło, tworzywa sztuczne, glinki samoutwardzalna)
- Na bazie wody
- Wodorozcienczalna
- Spoiwem jest polimer akrylowy
- Kolor biały - nie żółknie
- Silnie kryje
- Schnie w zależności od grubości warstwy
- Po wyschnięciu trwała i nieodwracalna
- Sucha tworzy mocną elastyczną powłokę
- Przy nakładaniu warstwowo zapewnić każdej warstwie całkowite wyschnięcie
- Niweluje chłonność wyjściowego podłoża
- Ma doskonałą przyczepność, zwiększając jednocześnie przyczepność farby do swojej powłoki
- W celu usztywnienia ( np.papieru ) może być naniesiona cienką warstwą w rozcieńczeniu(do25% wody)
- Grunt jasny można barwić w masie
- Współpracuje ze wszystkimi farbami akrylowymi i winylowymi, i ze wszystkimi mediami do techniki akrylowej
- Da się nakładać każdym malarskim narzędziem
- Po pracy narzędzia szybko umyć wodą
- Dobrze wymieszać przed aplikacją
- Niezastąpiona w warsztacie każdego artysty profesjonalnego, amatora, hobbysty i twórcy rzemiosła artystycznego
Grunt Lefranc & Bourgeois może być barwiony w masie, ale też można wybrać kolor Gesso zaproponowany przez producenta (np. czarny, kość słoniowa). Dostępne są też malarskie podkłady całkowicie transparentne niezastąpione do prac na szkle i papierze. Sklep Tuluz ma w swojej ofercie również Gesso w spreju przydające się do pokrywania szczelin, zakamarków i wszystkich miejsc trudno dostępnych. Polecamy także grunty dedykowane stricte do farb olejnych, do profesjonalnych farb do aerografów i z przeznaczeniem głównie do prac konserwatorskich w formie proszku kredowego, do samodzielnego przyrządzania. Gdy jesteś artystą niecierpliwym, potrzebującym skrócić czas realizacji projektu, albo po prostu twórcą chcącym uniknąć mitręgi samodzielnego przygotowania podobrazia, skorzystaj z możliwości kupienia gotowego już, zagruntowanego, naciągniętego na blejtram płótna, gotowego płytowego podobrazia lub zagruntowanego płótna na metry. Te dwie ostatnie opcje są dostępne w naszym sklepie tylko stacjonarnie.
Dostępność: Duża ilość
Wysyłka w: 2 do 4 dni
Talens ArtCreation Gesso Primer 1000ml
Talens Gesso uniwersalny akrylowy grunt malarski
Gesso jest to swego rodzaju uszczelniacz zapobiegający nadmiernemu nasiąkaniu farb w malowaną powierzchnię i przesiąkaniu ich na wylot. Ma za zadanie zapewnić dobre przyleganie farby do porywanej nią powłoki, a także ma przedłużyć żywotność obrazu, rzeźb, obiektu i większości projektów artystycznych poprzez postawienie bariery ochronnej dla wilgoci, kurzu i promieni UV. Historycznie Gesso nazwę swą wywodzi z łacińskiej i greckiej nazwy gipsu oraz włoskiej nazwy kredy. Pierwotnie był to podkład do powlekania wszelkich podłoży warstwą chłonną, której wymagały wszystkie tradycyjne wodne i olejne techniki malarskie. I właśnie ta tradycyjna mieszanka kleju zwierzęcego lub roślinnego, kredy, gipsu, białego pigmentu i opcjonalnie oleju lnianego ( dla uelastycznienia) nie nadaje się do współpracy z modnymi obecnie farbami najnowszej generacji. Nowoczesne techniki malarskie posługujące się nietradycyjnymi mediami i farbami w większości opartymi na polimerach wymagają od podłoża dużo większej elastyczności. By sprostać niekonwencjonalnym technikom i innowacyjnym mediom zostało stworzone Gesso akrylowe. Jego spoiwem jest wodna dyspersja żywicy akrylowej, a zawieszony w niej biały pigment i wypełniacz (kreda, krzemionka) powoduje, że wspólnie tworzą miękką, trwałą, elastyczną i niechłonna powierzchnię. Gesso akrylowe jest farbą podkładową, którą można nanosić każdym narzędziem malarskim (tj.: gąbka, pędzel, wałek, szpachla) na każdą powierzchnię. Schnie, wyrównując chropowatość pokrywanej powierzchni, nie zostawiając śladów narzędzia. Jest gęsta. Wystarcza jedna warstwa, ale może być zastosowana wielowarstwowo i szlifowana powierzchniowo dla zapewnienia końcowo idealnej gładzi. Po wyschnięciu jest wodoodporna i nieodwracalna. Obecność polimeru akrylowego (zapewniającego elastyczność i niewchłanialność) sprawia, że Gesso akrylowe jest niekompatybilne z mediami wymagającymi chłonności podłoża (np.tempera jajeczna). Niedopasowanie wzajemnych elastyczności może też spowodować z czasem rozwarstwienie się tradycyjnych farb olejnych użytych na zagruntowanym akrylowym podkładem płótnie. Producenci zapewniają, że nowoczesne polimerowe grunty malarskie są uniwersalne, skonstruowane, tak że można nanosić na nie wszystkie, bez wyjątku rodzaje farb. Jak jest w istocie - czas pokaże. Jeśli nie zależy Ci na wiekopomności dzieła - nie czuj niepokoju!
Cechy produktu
- Farba podkładowa do wszystkich powierzchni odtłuszczonych chłonnych i niechłonnych (drewno, płótno karton, papier, gips, metal, szkło, tworzywa sztuczne, glinki samoutwardzalna)
- Na bazie wody
- Wodorozcienczalna
- Spoiwem jest polimer akrylowy
- Kolor biały - nie żółknie
- Schnie w zależności od grubości warstwy do kilku godzin
- Po wyschnięciu trwała i nieodwracalna
- Sucha tworzy mocną elastyczną powłokę
- Przy nakładaniu warstwowo zapewnić każdej warstwie całkowite wyschnięcie
- Nie jest odpowiedni do użycia z farbami rozcieńczalnymi alkoholem i octanem
- Niweluje chłonność wyjściowego podłoża
- Ma doskonałą przyczepność, zwiększając jednocześnie przyczepność farby do swojej powłoki
- W celu usztywnienia ( np.papieru ) może być naniesiona cienką warstwą w rozcieńczeniu(do25% wody)
- Grunt jasny można barwić w masie
- Współpracuje ze wszystkimi farbami akrylowymi i winylowymi, i ze wszystkimi mediami do techniki akrylowej
- Da się nakładać każdym malarskim narzędziem
- Po pracy narzędzia szybko umyć wodą
- Dobrze wymieszać przed aplikacją
- Niezastąpiona w warsztacie każdego artysty profesjonalnego, amatora, hobbysty i twórcy rzemiosła artystycznego
Talens Gesso ArtCreation może być barwione w masie. Można też wybrać gesso w innych kolorach (czarny, kość słoniowa) proponowane przez innych producentów. Dostępne są też malarskie podkłady całkowicie transparentne niezastąpione do prac na szkle i papierze. Sklep Tuluz ma w swojej ofercie również Gesso w spreju przydające się do pokrywania szczelin, zakamarków i wszystkich miejsc trudno dostępnych. Polecamy także grunty dedykowane stricte do farb olejnych, do profesjonalnych farb do aerografów i z przeznaczeniem głównie do prac konserwatorskich w formie proszku kredowego, do samodzielnego przyrządzania. Gdy jesteś artystą niecierpliwym, potrzebującym skrócić czas realizacji projektu, albo po prostu twórcą chcącym uniknąć mitręgi samodzielnego przygotowania podobrazia, skorzystaj z możliwości kupienia gotowego już, zagruntowanego, naciągniętego na blejtram płótna, gotowego płytowego podobrazia lub zagruntowanego płótna na metry. Te dwie ostatnie opcje są dostępne w naszym sklepie tylko stacjonarnie.
Dostępność: Brak towaru
Maimeri Gesso ExtraFine białe 500ml
Gesso ExtraFine Acrilic Primer biały akrylowy grunt malarski jakości extra fine
Gesso jest to swego rodzaju uszczelniacz zapobiegający nadmiernemu nasiąkaniu farb w malowaną powierzchnię i przesiąkaniu ich na wylot. Ma za zadanie zapewnić dobre przyleganie farby do porywanej nią powłoki, a także ma przedłużyć żywotność obrazu, rzeźb, obiektu i większości projektów artystycznych poprzez postawienie bariery ochronnej dla wilgoci, kurzu i promieni UV. Historycznie Gesso nazwę swą wywodzi z łacińskiej i greckiej nazwy gipsu oraz włoskiej nazwy kredy. Pierwotnie był to podkład do powlekania wszelkich podłoży warstwą chłonną, której wymagały wszystkie tradycyjne wodne i olejne techniki malarskie. I właśnie ta tradycyjna mieszanka kleju zwierzęcego lub roślinnego, kredy, gipsu, białego pigmentu i opcjonalnie oleju lnianego ( dla uelastycznienia) nie nadaje się do współpracy z modnymi obecnie farbami najnowszej generacji. Nowoczesne techniki malarskie posługujące się nietradycyjnymi mediami i farbami w większości opartymi na polimerach wymagają od podłoża dużo większej elastyczności. By sprostać niekonwencjonalnym technikom i innowacyjnym mediom zostało stworzone Gesso akrylowe. Jego spoiwem jest wodna dyspersja żywicy akrylowej, a zawieszony w niej biały pigment i wypełniacz (kreda, krzemionka) powoduje, że wspólnie tworzą miękką, trwałą, elastyczną i niechłonna powierzchnię. Gesso akrylowe jest farbą podkładową, którą można nanosić każdym narzędziem malarskim (tj.: gąbka, pędzel, wałek, szpachla) na każdą powierzchnię. Schnie, wyrównując chropowatość pokrywanej powierzchni, nie zostawiając śladów narzędzia. Jest gęsta. Wystarcza jedna warstwa, ale może być zastosowana wielowarstwowo i szlifowana powierzchniowo dla zapewnienia końcowo idealnej gładzi. Po wyschnięciu jest wodoodporna i nieodwracalna. Obecność polimeru akrylowego (zapewniającego elastyczność i niewchłanialność) sprawia, że Gesso akrylowe jest niekompatybilne z mediami wymagającymi chłonności podłoża (np.tempera jajeczna). Niedopasowanie wzajemnych elastyczności może też spowodować z czasem rozwarstwienie się tradycyjnych farb olejnych użytych na zagruntowanym akrylowym podkładem płótnie. Producenci zapewniają, że nowoczesne polimerowe grunty malarskie są uniwersalne, skonstruowane, tak że można nanosić na nie wszystkie, bez wyjątku rodzaje farb. Jak jest w istocie - czas pokaże. Jeśli nie zależy Ci na wiekopomności dzieła - nie czuj niepokoju!
Cechy produktu
- Podkład jakości extra fine
- Farba podkładowa do wszystkich powierzchni odtłuszczonych chłonnych i niechłonnych (drewno, płótno karton, papier, gips, metal, szkło, tworzywa sztuczne, glinki samoutwardzalna)
- Dyspersja wodna akrylowa, dwutlenek tytanu, wypełniacze, stabilizatory
- Wodorozcienczalna
- Spoiwem jest polimer akrylowy
- Kolor biały (mocna pigmentacja)
- Silnie kryje
- Schnie w zależności od grubości warstwy
- Po wyschnięciu trwała i nieodwracalna
- Sucha tworzy mocną elastyczną powłokę
- Unikać grubej aplikacji ze względu na możliwość spękania
- Przy nakładaniu warstwowo zapewnić każdej warstwie całkowite wyschnięcie (30min)
- Niweluje chłonność wyjściowego podłoża
- Ma doskonałą przyczepność, zwiększając jednocześnie przyczepność farby do swojej powłoki
- Odczekać 24h przed malowaniem zagruntowanej powierzchni
- Współpracuje ze wszystkimi farbami akrylowymi i winylowymi, ze wszystkimi mediami do techniki akrylowej i z farbami olejnymi
- Da się nakładać każdym malarskim narzędziem
- Po pracy narzędzia szybko umyć wodą
- Dobrze wymieszać przed aplikacją
- Niezastąpiona w warsztacie każdego artysty profesjonalnego, amatora, hobbysty i twórcy rzemiosła artystycznego
Producenci proponują różne kolory gruntu ( czarny, kość słoniowa ). Dostępne są też malarskie podkłady całkowicie transparentne niezastąpione do prac na szkle i papierze. Sklep Tuluz ma w swojej ofercie również Gesso w spreju przydające się do pokrywania szczelin, zakamarków i wszystkich miejsc trudno dostępnych. Polecamy także grunty dedykowane stricte do farb olejnych, do profesjonalnych farb do aerografów i z przeznaczeniem głównie do prac konserwatorskich w formie proszku kredowego, do samodzielnego przyrządzania. Gdy jesteś artystą niecierpliwym, potrzebującym skrócić czas realizacji projektu, albo po prostu twórcą chcącym uniknąć mitręgi samodzielnego przygotowania podobrazia, skorzystaj z możliwości kupienia gotowego już, zagruntowanego, naciągniętego na blejtram płótna, gotowego płytowego podobrazia lub zagruntowanego płótna na metry. Te dwie ostatnie opcje są dostępne w naszym sklepie tylko stacjonarnie.
Dostępność: Brak towaru
Maimeri Gesso Nero czarne 500 ml
Black Gesso ExtraFine Acrilic Primer czarny akrylowy grunt malarski jakości extra fine
Gesso jest to swego rodzaju uszczelniacz zapobiegający nadmiernemu nasiąkaniu farb w malowaną powierzchnię i przesiąkaniu ich na wylot. Ma za zadanie zapewnić dobre przyleganie farby do porywanej nią powłoki, a także ma przedłużyć żywotność obrazu, rzeźb, obiektu i większości projektów artystycznych poprzez postawienie bariery ochronnej dla wilgoci, kurzu i promieni UV. Historycznie Gesso nazwę swą wywodzi z łacińskiej i greckiej nazwy gipsu oraz włoskiej nazwy kredy. Pierwotnie był to podkład do powlekania wszelkich podłoży warstwą chłonną, której wymagały wszystkie tradycyjne wodne i olejne techniki malarskie. I właśnie ta tradycyjna mieszanka kleju zwierzęcego lub roślinnego, kredy, gipsu, białego pigmentu i opcjonalnie oleju lnianego ( dla uelastycznienia) nie nadaje się do współpracy z modnymi obecnie farbami najnowszej generacji. Nowoczesne techniki malarskie posługujące się nietradycyjnymi mediami i farbami w większości opartymi na polimerach wymagają od podłoża dużo większej elastyczności. By sprostać niekonwencjonalnym technikom i innowacyjnym mediom zostało stworzone Gesso akrylowe. Jego spoiwem jest wodna dyspersja żywicy akrylowej, a zawieszony w niej biały pigment i wypełniacz (kreda, krzemionka) powoduje, że wspólnie tworzą miękką, trwałą, elastyczną i niechłonna powierzchnię. Gesso akrylowe jest farbą podkładową, którą można nanosić każdym narzędziem malarskim (tj.: gąbka, pędzel, wałek, szpachla) na każdą powierzchnię. Schnie, wyrównując chropowatość pokrywanej powierzchni, nie zostawiając śladów narzędzia. Jest gęsta. Wystarcza jedna warstwa, ale może być zastosowana wielowarstwowo i szlifowana powierzchniowo dla zapewnienia końcowo idealnej gładzi. Po wyschnięciu jest wodoodporna i nieodwracalna. Obecność polimeru akrylowego (zapewniającego elastyczność i niewchłanialność) sprawia, że Gesso akrylowe jest niekompatybilne z mediami wymagającymi chłonności podłoża (np.tempera jajeczna). Niedopasowanie wzajemnych elastyczności może też spowodować z czasem rozwarstwienie się tradycyjnych farb olejnych użytych na zagruntowanym akrylowym podkładem płótnie. Producenci zapewniają, że nowoczesne polimerowe grunty malarskie są uniwersalne, skonstruowane, tak że można nanosić na nie wszystkie, bez wyjątku rodzaje farb. Jak jest w istocie - czas pokaże. Jeśli nie zależy Ci na wiekopomności dzieła - nie czuj niepokoju!
Cechy produktu
- Podkład jakości extra fine
- Farba podkładowa do wszystkich powierzchni odtłuszczonych chłonnych i niechłonnych (drewno, płótno karton, papier, gips, metal, szkło, tworzywa sztuczne, glinki samoutwardzalna)
- Dyspersja wodna akrylowa, sadza, wypełniacze, stabilizator
- Wodorozcienczalna
- Spoiwem jest polimer akrylowy
- Kolor czarny (mocna pigmentacja)
- Silnie kryje
- Schnie w zależności od grubości warstwy
- Po wyschnięciu trwała i nieodwracalna
- Primer całkowicie matujący
- Sucha tworzy mocną elastyczną powłokę
- Unikać grubej aplikacji ze względu na możliwość spękania
- Przy nakładaniu warstwowo zapewnić każdej warstwie całkowite wyschnięcie (30min)
- Niweluje chłonność wyjściowego podłoża
- Ma doskonałą przyczepność, zwiększając jednocześnie przyczepność farby do swojej powłoki
- Odczekać 24h przed malowaniem zagruntowanej powierzchni
- Współpracuje ze wszystkimi farbami akrylowymi i winylowymi, ze wszystkimi mediami do techniki akrylowej i z farbami olejnymi
- Da się nakładać każdym malarskim narzędziem
- Po pracy narzędzia szybko umyć wodą
- Dobrze wymieszać przed aplikacją
- Niezastąpiona w warsztacie każdego artysty profesjonalnego, amatora, hobbysty i twórcy rzemiosła artystycznego
Producenci proponują różne kolory gruntu ( biały, kość słoniowa ). Dostępne są też malarskie podkłady całkowicie transparentne niezastąpione do prac na szkle i papierze. Sklep Tuluz ma w swojej ofercie również Gesso w spreju przydające się do pokrywania szczelin, zakamarków i wszystkich miejsc trudno dostępnych. Polecamy także grunty dedykowane stricte do farb olejnych, do profesjonalnych farb do aerografów i z przeznaczeniem głównie do prac konserwatorskich w formie proszku kredowego, do samodzielnego przyrządzania. Gdy jesteś artystą niecierpliwym, potrzebującym skrócić czas realizacji projektu, albo po prostu twórcą chcącym uniknąć mitręgi samodzielnego przygotowania podobrazia, skorzystaj z możliwości kupienia gotowego już, zagruntowanego, naciągniętego na blejtram płótna, gotowego płytowego podobrazia lub zagruntowanego płótna na metry. Te dwie ostatnie opcje są dostępne w naszym sklepie tylko stacjonarnie.
Dostępność: Brak towaru